Monday, August 19, 2013

RAYA AIDILFITRI 2013 Alaa Si Datin Tuu!

Assalamualaikum.

Finally i am here for you. Alhamdulillah. So hows your 2013 Aidilfitri? Hope everything is Happy lah kan takda sedih sedih sangat kan. Hari Raya tahun ni banyak acara and macam biasalah kunjung mengunjung tu kan. Balik kampung main bunga api and baling selipar tepi pantai bersama anak kecil walaupun kau sorang je yang dah tua dekat situ kan..



Raya pertama:
PLUS SIZE: Exclusives Raynaaqueen caftan and shawl by Raynaa

Aku tak kemana pun cuma santai santai dirumah Seremban saja sambil makan makan with family love and with no limit masakan Maktok yang super lazat di pagi raya mhihi. Orang takda sangat beraya di bandar so aku pon takdalah tetamu macam suasana kampung dimana pagi pagi dah ada tetamu kan.. cuma lepas Sunat Aidilfitri, perkara wajib adalah pergi ke rumah makngah dan pakngah dimana rumah mereka hanya sekangkang kera untuk aku makan biskut sampan faveretss miahaha. Lepas tu aku baliklah ke tempat asal yang aku anggap kampung which is rumah maktok ayahtok aku, dah balik rumah orang pon tak berapa nak ada maka nya, peluang untuk membuta sangat tinggi lepas menelan ubat demam selesema yang mengantok oi. kesian.. pakai cantik cantik pon tanggal balik. mhaha. Raya pertama aku sangat sedih tapi digembirakan semula dengan duit raya dari keluarga walaupun dah tua bangka yeay :p

Raya kedua:

Aku macam excited sangat pulak sebab aku balik kampung Melaka. Aku bukan apa, kampung Melaka kan semua cantik cantik so kalau hari raya jelah aku akan balik sana. Saudara mara berkumpul itu la yang paling aku rasa excited .

Aku kan kepochi semua gossip yang aku taktau aku nak tau.miahaha! Sepupu aku dah tau yang sepupu dia macam aku ni memang slow sikit kemain lambat nau nak update anything so aku ni ibarat selfish dan katak bawah tempurung jugak la isu semasa :p


Kalau berborak dengan family tepi pantai dengar cerita babah masa kecik itu perkara biasa mehehe. Almaklumlah, aku bersyukur sangat kampung aku tepi pantai bwehehe. Dalam masa yang sama, i really miss my cousins from seberang yang tak dapat balik raya tahun ni bersama hope will meet them soon. Along, Anor I miss you! nanti balik ok :) Kalini tak dapat mandi manda sebab banyak rumah nak beraya waktu tu balik pon balik hari, penat je excited kemas baju mandi malam sebelum balik kampung tapi babah kata ' hey! jgn mengada tak sempat lah awak berendam dah lah berejam' tsobss.

Raya ketiga, keempat dan seterusnya:

Aku menunggu kehadiran saudara mara dan keluar beraya ke semua rumah yang ada. hehe! Balas balik kedatangan raya adalah adat keluarga and sangat special bila ada je aktiviti baru aihzz, happy! 
Haha don't worry lah, babah ni kalau kitorang paksa bergambar, ini la hasilnya wkwkwkw. Minggu lepas, ada majlis merisik sepupu so program tahun ni macam meriah sikit. ekekeke. 

Kawan kawan pon tak putus putus datang beraya Alhamdulillah thank you so much my ex schoolmates yang memang suka hati rancang rumah aku jadi tempat permulaan untuk berkumpul setiap raya amboi korang. ekeke. 

Thanks to my bestfriend too sebab buat mee soto yang terlazat didunia. ihi! nak menunggu fatin ni cuti, kebetulan sama sama busy and raya ni lah baru kami jumpa semula. InsyaAllah do your best for your final year, kakak ni takmau kacau kakak sana sangat ok! mehehehe! thank you jugak sebab dapat hadiah best :D 

sekian kisah raya alaa si datin tuu .. tuuuut tutt. bye!