Saturday, March 28, 2015

HIJRIAHOME

Assalamualaikum


Im back!

Najah cuma nak update a bit about plus size. Najah tahu nowadays ramai sangat cari baju yang bersaiz besar, tapi tak menepati citarasa kan? Ada yang cantik di mata orang lain, tapi tak cantik dan berkenan di mata sendiri. Apa kata you all jadikan 1 butik yang Najah nak recommend ni sebagai butik kegemaran you all 1 fine day untuk membeli belah pakaian- pakaian yang cantik cantik dan menepati syariah Islam ? yeah!

Oh well, Najah a bit fussy before untuk cari jubah, blouse and watsoevalah but now, Najah tak ada rasa susah untuk shopping sebab Najah dah ada 1 butik kegemaran di hati  dan boleh pilih cuma di hujung jari :p  Alhamdulillah 2 tahun Najah setia dengan butik @Hijriahome yang terletak di Bandar Tasik Permaisuri, Cheras. Actually Najah tak pernah kemal pon dengan owner, tapi rezeki Najah berkenalan dengan owner semasa di Fashion show/Run-away di KL satu ketika dahulu. Tak silap Najah, untuk event Moslema. Rezeki sungguh dapat kenal owner Hijriahome. Alhamdulillah, now Najah dah anggap owner yang tidak pernah Najah kenal sebelum ini sebagai kakak angkat Najah thank you so much Kak Huda :)

Back to my real story, Najah mengalu alukan semua kawan kawan untuk terus bersama sama menyokong salah satu butik muslimah yang terkenal ni, pada mereka yang masih belum familiar, Najah menjemput semua untuk shopping dan cuba shopping di situ :) Sure! you guys akan suka dan seronok dengan butik Hijriahome yang Najah maksudkan. Service bukan calang calang service, tiptop! Tak pernah salah hantar service to customer and cepat pulak tu *flipshawl.

Hardcore and fanatic dengan baju baju muslimah +Hijriahome ni sejak Najah ke Melbourne, MasyaAllah, selesanya baju baju yang dipakai. Rasa 100% yakin untuk bawak solat. Design di pergelangan lengan memdudahkan untuk berwuduk. Yelah, nama pon wudhu' friendly hehe. Confirm lah terjatuh hati. Najah ni baran sikit kalau dah pakai lawa lawa tapi lupa baju lawa lawa tu tak dapat bantu diri sendiri ketika nak berwudhu'. Pernah jugak lah badmood sebab terpaksa buka semula baju untuk berwudhu semata. lol. Start from there, kalau nak keluar mesti pakai baju simple simple tapi kadang kadang tak cantik je rasa, nasib baik sekarang tak macam dulu dulu .Sekarang tak baran dah sebab ada baju +Hijriahome  :P aww!

Not only at Melbourne, Najah cuba bawak #TasneemActivewear dari butik +Hijriahome  ke Europe pulak baru baru ni. Ya Allah, tahu tak rasa tak sabar nak tolong semua kawan kawan yang sedang cari baju yang selesa tapi plus size. thee :p
As you can see a few pictures dalam Instagram kan, cepatlah Follow :p @najahtul  .

For your information, size Najah adalah XXL. Biar besar, asalkan Najah selesa.  Apakata Najah belanja beberapa gambar semasa Najah memakai pakaian dari butik +Hijriahome  ok?! Lepas tu pergi shopping ok :)

Fateema Blouse


Tasneem Activewear




Najlaa Sequin Jubah



Khadijah Lollipop Dress



Wardah Tunic



Zaynab Plus Size Blouse & Suria Chiffon Skirt



and.. 


and..


and.. 



and.. 


and..


and.. 

and.. 


and..


and.. 

and.. 


and..


and.. 

Najahtul Bliss Dress


Baru baru ni majlis Najah berjalan dengan lancar dan sekali lagi Najah nak ucapkan ribuan terima kasih pada @prettybitsofficial yand dinaungi oleh @Hijirahome juga.  @prettybitsofficial tempat yang sesuai untuk you guys buat tempahan untuk dress/jubah idaman yang simple lagi cantik dimata orang yang tersayang! Tahniah Timaa for your idea . Dah lah Najah baru jejak Malaysia, keesokan majlisnya terus sarung, mujur selesa hehe. you know my real size Timaa.. heee thank you. 

Okey you all, semoga perkongsian dari hati yang ikhlas ni untuk you all mencari jubah or dress yang selesa, tertunai. doakan kite ye *blush! semoga istiqomah :)


lebih membantu untuk you guys :

instagram : @hijriahome
website : www.hijriahome.com
fb : www.facebook.com/hijriahome
address : 55-2, Jalan Sri Permaisuri 9, Bandar Sri Permaisuri

Cheras, Kuala Lumpur
Phone no. : 03-9174 5755

please alert, Hijriahome selalu buat sales hee. serbu!

HAPPY SHOPPING!