Tuesday, June 3, 2014

Bazaar Bayahista 2014 @ Strand Mall, Kota Damansara !

Assalamualaikum =)

Ya Allah aku lah manusia paling tak sabar dalam dunia. Kalau nak sesuatu mesti tak sabar. Aku kena ubahkan lah perangai tak sabar aku ni. Kadang - kadang sabar itu ada, tapi kalau dapat tahu ada sesuatu yang boleh buat hati aku gembira, aku jadi  tak sabar tiba tiba =p

Tapi! Macam mana aku nak sabar kalau ada event yang aku tunggu tunggukan selama ni bakal tiba?! Ni aku tak suka ni sebabnya ada satu perasaan nak skip this week terus haha. Macam mana aku nak sabarkan diri aku yang tak sabar ni Ya Rabbi, si NAJAH! 

Chop! Ada berita baik untuk semua orang hee! Pada 7 & 8 Jun 2014 ( Sabtu & Ahad) ini, akan berlangsung satu event muslimah yang ditunggu tunggukan =) Guess what? If you heard/ familiar with Moslema In Style, please be alert sebab iols nak buat announced ni ekeke.  

Moslema In Style 

 Moslema In Style adalah sebuah syarikat yang sangat pakar, arif dan aktif untuk menganjur dan menguruskan pertunjukan fesyen muslimah di Malaysia.  Bukan sahaja dalam negara, tetapi M.I.S ni aktif juga tau di Antarabangsa.   Antara acara tahunan terbesar mereka di Malaysia seperti tahun tahun lepas adalah Moslema In Style Fashion Show yang diadakan pada setiap November, yakni khusus untuk pereka-pereka fesyen muslimah dan dihadiri oleh golongan wanita sahaja. Kalau ada lelaki pon, photographer ekekeke.  Sebelum ni pernah jugak datang kedua dua event yang dianjurkan Moslema In style ni, tak pernah rasa unsatisfied. Pelbagai lagi acara dan aktiviti fesyen muslimah kerap dianjurkan oleh Moslema In Style untuk memajukan industri fesyen muslimah di Malaysia. Maklumat lanjut boleh semak di www.moslemainstyle.com


Objektif M.I.S ni bukan saja tengok model model peragakan baju baju cantik pelbagai size, dari size S-XXL, tapi event yang baik ini dapat mengumpulkan bakat bakat usahawan muda khususnya usahawan fesyen muslimah yang beroperasi secara online untuk mempromosikan dan memasarkan produk mereka secara lebih meluas dan terus kepada pelanggan mereka dalam usaha untuk membina jenama dan kepercayaan para pelanggan. Based on my experienced la kan, waktu dekat situ ramai berpusu pusu interested dengan baju baju yang model model pakai dan ramai yang interested untuk beli. See how? Kadang kadang ada butik ni keluarkan limited design, so come and please grab! hee =)  Yang paling seronok, sejak join Moslema in style ni, ramai butik butik yang tidak dikenali telah berjaya memiliki followers yang sangat ramai. Anyway, tahniah!


So guys, kalau takda buat apa apa, jemputlah hadir 7 & 8 June 2014 ni bertempat di Strand Mall, Kota Damansara.  No need to pay, just grab your lucky place to sit and see the performance! Paling seronok time itu. you guys dapat dengar Najwa Latiff nyanyi secara life.  Besides that, sesiapa yang nak mencanting batik, boleh try dekat situ. Aaa can't describe how many activity there, yang penting jom sama sama memeriahkan fashion show pada hari event itu diadakan =)

For more clearly schedule,
nah untuk korang =)


7hb Jun 2014 (Sabtu)

10:00 pagi – Persembahan dari ASWARA
11:00 pagi – Tutorial Hijab olehEmiiDura
12:30 tgh hari– Make Up Demo olehNouvellesVissages
2.30 petang – PerasmianolehMenteriKomunikasi& Multimedia Malaysia, Yang 
BerbahagiaDato’ Seri Ahmad Shabery Cheek
3.30 petang – Pertunjukan Fesyen Muslimah oleh:
-Butik EjaShahril Collection
-Sarung Anggun
-Ammara
- Minaz 
-EimanDamia
- HijabellaSafiyya
 -Hijria Home
 -Awni
 -Leeyana Rahman dan 
-Atika Exclusive
4:00 petang – PersembahanArtis :NajwaLatiff
5:30 petang – BicaraFesyen: Tetap Bergaya Tanpa Boros
AhliPanel :]
Raja Nadia Sabrina – Blogger Fesyen
                                Shea Rasol – JournalisFesyen



8hb Jun 2014 (Ahad)

10:00 pagi – Kids Talent (Pertandingan Pakaian Beragam)
12:30 tgh hari – Bicara Usahawan Online 
AhliPanel :
1. Puan Yasalma – Pereka Fesyen Muslimah & Guru Jahitan
2. Puan Mawarni – Pengarah Urusan Cosmoderm (Produk Penjagaan Kulit)
3. Ahli Panel dari agensi kerajaan (MARA)
2.30 petang – Pertunjukan fesyen oleh pelajar tahun akhir jurusan Tekstil UiTM
3.30 petang – Mini BengkelJahitan oleh Yasalma
5:00 petang – Persembahan “Busking”



Chop! one more thing, kalau ada sesiapa yang interested nak jadi model, nak ambil pengalaman dan yang penting sekali anda terplih menjadi model seterusnya, sila lah hadir pada 7 & 8 June 2014 =) Jangan lupa, beranikan diri dan senyum lah untuk masa hadapan kalau nak terpilih ekeke!
Tak ketinggalan juga ! (happy tak? happy tak? =))


p/s: I will presenting the collections of  Hijria Home boutique & Eiman Damia boutique . I Will see you soon. Plus size ladies, please come. I will be there and we can meet each other.   Do spread this to others, bring along your friends. 

The organizers consist of:
i ) Pergerakan Puteri Umno Malaysia (Puteri Umno)
ii) Yang Berhormat Mas Ermieyati Samsudin (Ketua Puteri Umno )
iii) Biro Ekonomi & Usahawan Puteri Umno Malaysia

Korang, jangan lupa tau! =) Ramai bloggers, fashionista hebat dan yang penting orang yang tak dijangka jangka hadir pon ada nanti =) GRAB THIS DIAMOND OF 2014 =) Sama sama kita ubahkan keterampilan dan bergaya cantik pada hari raya yang bakal tiba =)


bye korang!