Tuesday, October 29, 2013

KENDURI & LAMAN SOSIAL =)

Salam,

Aku ni bukan lah selalu ke majlis majlis seperti cukur jambul/aqiqah, majlis khatan melainkan kenduri kesyukuran & dan majlis perkahwinan. Dulu masa kecik kecik selalu jugak aku pergi kan, ikut mak ayah aku tapi bila dah besar amboi sombong sangat taknak ikut. Sampai mak aku cakap " ish awak tengok la nanti dah ada anak orang tak datang, awak jgn nak sedih. Kita wajib pergi undangan orang tau melainkan ada urusan yang tak dapat dielakkan" fikir-fikir balik, aah kan lepas tu aku terus berfikir secara mendalam dan rasa serbasalah lalu pergi bersama mereka.. (aku kan kuat berfikir benda yg belum terjadi lagi ekekeke, terlebih movie sangat ni) Mungkin sebab aku rasa aku lebihkan sifat malu dari tak malu agaknya wkwahwa. *kisahpulakkorangkan?  #berlalupergi..

Kalau sorang sorang pergi kenduri, hidup aku mesti macam kera sumbang. Maksud aku, " tangan aku tak lekang dek henpon" . Ha itu aku, aku ngaku tu. Bahaya kan?  For the time being, kalau aku sorang sorang memang aku agak kerap jugaklah sebab kalau orang lain/tuan rumah busy aku akan dengan phone nak nak ada IG, FB, Twitter eh suka lah aku kan tengok aktiviti orang. The busy body sangat gitcheww! ihik. That is why aku suka pergi mana mana berdua dan aku akan ajak sesiapa teman aku meheeehe. dak Fatin lah selalu jadi mangsa wahaa! At least aku adalah teman berborak kan so hp tak dengar pon memang dah biasa. Automatically terlibat dgn kelekaan phone when my partner tengok hp jugak. waaah aku memang tak boleh tahan lah. Mesti phone aku ting! keluar dari bag jgk. mmmhehe. Aku dah cuba praktikkan, but that is the result.

Orang yahudi ni dah banyak melalaikan aku sebenarnya. Yelah, social media and everything related banyak dah buat aku lalai sampai buat kerja dok tangguh-tangguh. Alaa tak sukanya bila fikir balik. Bahaya dan memudaratkan. Baca buku tu kena praktikkan tapi aku jadikan online semua tu sebagai hobi. alaa cane ni? Tapi aku tetap setia dengan social media ni sampai bila-bila kot cuma aku in process trying to reduce my time with it la. Banyak lagi benda faedah kan. Aku pernah tanya bestfriend aku, "aku selalu dengan phone ke kak?" and she answered " boleh tahan la tapi kalau penting takpela kan kak". Wah jujur! Nasib kawan baik yang jujur macam tu, kot orang lain aku memang makan hati siap unfollow gamaknya :p . Lepas tu, aku try to reduce and Alhamdulillah nampak la lil bit dari takda bila aku tanya semula. Aku suka orang komen aku like that tapi perlulah bermanfaat caranya. Hee thank you bestfriend.

Is this call fenomena? Sekarang waktu aku banyak di Instagram, pada aku IG is everything dan dari gambar, dah cukup menceritakan semua. kan?  Macam satu perkara wajib untuk aku. Aku share ni sebab aku rasa aku nak pendapat dan boleh share dengan kawan- kawan lain juga. Budak kecik pon dah terjebak, you know what? aku ada jumpa seorang budak kecik berumur 5 tahun dah ada ipad and if game that is ok lah nak main but tengah online Facebook. How's it? Mungkin buat facebook because there have a lots of game and invite family kasi nyawa, if macam tu ok lah ;D (detik hati aku berfikiran camtu haha). Btw, facebook is my number one. Banyak info orang share dekat situ and sebab tu aku setia dengan facebook until now walaupun Friendster dah tak tahu apa khabar. haha!

Aku taklah salahkan semua tu sebab semua social network ni lah yang banyak ajar kita untuk membesar. Sebab semua ni lah aku dapat mengenali kawan kawan lain yang jauh.  Thank you. Kalau tak, taktau apa jadi pada dunia ni kan. Cuma, perlu ambil yang baik lah dan contohi. Yang tak baik, tinggalkan takpon ignore terus. Aku pujuk hati untuk cuba lepas ni, hope ada lah perubahan kan. ok tu je sembang pagi.


Me FatinLiyanaand Irine with her baby FiskaMedina :')
Hairtu pergi kenduri Aqiqah #babyFiskaMedina by her ibu and her ayah -Irine Nadia & Amirul :').  Thank you Irine and Amirul sudi jemput kami berdua hehe, Rasa nak bawak medina balik seremban dengan hujan hujan waktu tu haha comel sangat! Anyway,lauk best sangat sampai akk dan kak fatin tambah tambah lauknya ihik. Door-gift pon super awesome! love it :') Ha kan aku dah cakap perlu pergi berteman baru enjoy wahaha! Nasib ada bestfriend nasib ada bestfriend nasib ada bestfriend ekekeke.

Alhamdulillah, ok tu je untuk hari ini ,bye :)