Thursday, April 11, 2013

Alaa Si Datin tuu have SOMETHING for YOU!

Hehe!

As you know, Alaa si datin tuu dah lama tak fefeeling model sejak berumur 24 tahun ni. Like you guys care? NO! I need you care about this *sambil belai pipi lembut you all ihik. Bukan senang tau alaa si datin tuu nak came back on the camera and shoot bawah panas terik matahari feeling like diva embun sangat tak boleh kena cahaya. aih. Najah Najah!

So, dengan kerajinan aku tempoh hari aku pon telah menyerah diri untuk kembali ke zaman photoshoot. One more thing, kalini photoshoot no make-up make-up ye cuma hanya menggunakan eye-liner dan lips stick. So, aku pon boleh senang hati nak bergembira bagaimana ikutlah suka. Rindu sangat waktu tu bila teringat balik inilah yang membuatkan aku seperti sekarang. Sukakan gambar gambar cantik and sukakan moment yang ada dalam gambar. Syukur sangat diberi peluang.


1. Macam mana nak jadi model ?
Zaman dulu nak jadi model memang sengit sebab ramai yang cantik cantik and kebetulan ramai juga photographer. So, kebetulan photographer adalah kawan kawan juga and aku pon mencuba nasib walaupun sebenarnya aku KAKU. kau tau kaku? yes lebih kurang kayu. Takpa, untuk menambahkan ilmu dan minat, teruskan usaha. Dalam pada minat dan usaha, langkah kanan dapat offer dari butik pertama untuk plus size. Zaman tu mana ada plus size sangat and aku pon tak yakin boleh ke aku jadi model untuk butik Getgorgeous ni . Butik ni banyak membantu walaupun photographernya adalah wanita dan owner butik tu sendiri :) From there, minat untuk menjadi model berterusan sampai harini, Alhamdulillah masih berminat.

2. Memang join permodelan untuk baju saja?
Biasalah, kalau dah model tu mesti ada juga event lain kan. Aku ni dah lah statik. Kalau orang suruh kiri, kiri lah aku, kanan so kanan lah aku. So, satu hari tu, KarangKraf ada satu event dan butik Getgo memilih aku untuk catwalk. Berdebar jugak sebab takda asas. Bidan terjun. Takpa, beranikan diri so try nasib and Alhamdulillah masih juga berminat until now. Bila dah ada pengalaman, mencuba nasib untuk event lain dengan butik lain seperti Raynaa juga ada. Mungkin sebab sukakan berjalan and suka tengok orang cantik cantik atas stage kot. Even taklah cantik macam mereka tapi dapat la juga pengalaman berkaki kucing atas stage :p

3. Bagaimana bahagikan masa dengan permodelan dan pelajaran?
As a student, busy memang busy. Tengok saja lah blog. kadang kadang je aku update. Tak busy pon kadang kadang ada saja waktu terluang untuk berehat. Masa untuk program masih boleh dibahagi bahagikan. Tak lah sampai ganggu pelajaran. Lagipun, pelajaran is number one and permodelan is my number 2. I will choose my academic than my permodelan because of what? because of academic is my future. Someone told me before, If you want to be a good leader or good women, you should be an educated person. Everything you do, everyone can respecting you. So you can think. Agreed. Nak kejar kejar jadi model pon kalau takda ilmu pun bukanlah tak ok tapi better you have an academic juga sebagai landasan. Permodelan or everything akan datang dengan sendirinya tanpa dikejar. Allah akan bagi kalau kita usaha yang penting percaya akan pemberian Allah. What i have, i never expected but im so grateful because ramai yang support dari dulu sehingga sekarang. Terima kasih kerana dengan menjadi model muslimah untuk plus size, masih lagi diberi kepercayaan :)

4. Masuk TV bagaimana pula?
Hehe soalan ni memang kerap orang tanya tapi jawapan still sama. As you guys know, i have been featured on TV9 before. Safiyya 3times (2012) and SIS (2013) last month.  Itu pon membawa peluang plus size. Nak berjaya bukan senang, now pon masih belum berjaya sebab masih banyak lagi tak habis. InsyaAllah akan berjaya kalau semua berjalan dengan baik. Rezeki yang datang, sangat bersyukur ini pun sebab doa dan sokongan keluarga juga kawan kawan. 



Itu sedikit sebanyak jawapan yang dapat kita jawab untuk korang yang kerap tanya kita. Kita harap kita dapat jawab dengan baik. hehe. jap chop!  Disebabkan ada selingan dalam kisah hidup ni, kita akan buat satu event kesihatan juga keyakinan untuk slot hi-tea bersama seorang tetamu dan kita dalam awal bulan  June ini. Pada wanita wanita plus size/ sesiapa yang ingin bergaya, risau akan kesihatan dan penampilan boleh la lapangkan masa bersama kita dan seorang tetamu jemputan nanti.  Jika ada sesiapa yang berminat, boleh email kita di : najahtuliylia@yahoo.com .  Dalam pada tu, boleh kita share something or everything kan. Don't worry, banyak program akan dijalankan, mesti you all enjoy and so lucky!  Waktu yang free and relax akan dikongsikan bersama anda. Any update will inform you in the next entry soon :)

p/s:  photo taken by Encik Erwady Arif. Anything request can directly inbox both of them at thier facebook by clicking here: EA or WZO  or thier FLICKR (Pre-wedding, wedding, anything) GOOD PRICE and AFFORDABLE  sebab semua gambar gambar dia cantiklah kita share ni :p thank you sir.

thank you guys,
Assalamualaikum.