Saturday, August 18, 2012

Ramadhan, i will missing you.

Alhamdulillah.

Semoga Ramadhan kali ni dapat kita jalani dengan baik. Mana yang kurang kita sama sama tingkatkan, mana yang lemah, sama sama kita kuatkan dan mana yang tak diambil berat, sama sama kita teruskan untuk ambil berat selamanya. InsyaAllah. 
mengada tau datin curik kat FP Maher Zain hikhik!

Datin rasa semua orang sedih Ramadhan nak pergi. Bukan senang kita nak jumpa Ramadhan sebab kita tak tahu ajal maut kita. Selalu muhasabahkan diri bahawa ini Ramadhan terakhir untuk datin tapi semoga ada rezeki dan dipanjangkan umur supaya berjumpa ramadhan lagi tahun akan datang. InsyaAllah. Amin.

Datin menangis saat Qunut dibacakan semasa witir. Menangis yang datang dengan tiba tiba kerana Imam membaca dan menyebut banyak kali 'Ramadhan' dan diteruskan baca dalam bahasa Al-Quran. Tiba tiba syahdu sebab waktu ramadhan ni la datin rasa datin dapat kenal diri datin. Tanpa godaan Syaitan juga hanya tinggal nafsu wuwuw. Semoga dapat mengawal. Datin manusia biasa like youolss so banyak lah buat dosa tak sengaja blablabla..Tapi tu la, ini la waktu untuk sucikan diri dan bukan Ramadhan je tapi dapat teruskan harapnya.

Actually tersentuh setiap kali ada tazkirah sebelum terawikh. Datin mesti berkait kisahnya dalam kisah ustaz sampaikan tapi apa boleh buat, itu semua hikmah. Hihi. Over tauuu touching touching datin youolzz :D Tapi dalam sedih, lebih sedih lagi kalau fikir kawan kawan yang beraya tanpa ibubapa. Kita yang ada keluarga dan ibubapa should bersyukur ye~ Al-Fatihah untuk mereka :) mari mari pelok Mak Ayah pagi raya mintak maaf semoga bersih dan diredhai. Mesti maluu kan hikhik pelok2..tulah,jgn la malu malu sebab tu darah kita and itulah sumber maaf kita :) So pelok la, menangis pon takpa..cececey.

Ok guys, salam aidilfitri to all of you sygness ! Semoga Ramadhan kali ini SPECIAL untuk kita semua dan berdoa supaya berjumpa la kita dengan Ramadhan akan datang. Episod Raya, tunggu raya ok. chaw. Assalamualaikum.

p/s: kalau ada open house, invite invite leww kite hehe ~ Jemput datang rumah kalau ke Seremban :) Duit raya tuu, heeks, toksah la ditanyeeeew :p ngadeww tauu.

 bye