Friday, July 27, 2012

Khasiat Surah pendek Al-Falaq dan An-Nas

Assalamualaikum..
Sempena bulan yang mulia ini,


Najah bersyukur sangat atas kurniaan yang Allah hadiahkan which is my ibubapa,abang,nenek dan atok juga seorang sahabat yang sangat positif dan selalu bersama.


Thank you for guiding me to be much better :) Alhamdulillah. Sesungguhnya manusia tidak lari dari terkena fitnah, cacian juga disihirkan. Dekatkan diri dengan Allah, InsyaAllah segalanya dipermudahkan. Kita tak minta dan kita tak duga ianya hadir tapi sekurang kurangnya kita harus beringat, demi amal kebaikan kita di dunia juga akhirat, kita perlu berfikir kerana Allah.


Surah yang akan Najah kongsikan pada anda semua;


Pertama;Al-Falaq:
Ayat dimana, mengelakkan sihir.
Bismillahirahmanirrahim..


Kedua; An-Nas:
Ayat dimana mengelakkan fitnah
Bismillahirahmanirrahim..


Kadang kadang kita tak sedar, banyak dosa kecil kita lakukan. Hindarilah dari salah sangka. Najah pun ada juga silap selama ni, apa yang kita tahu, sama sama ubahkan ke arah kebaikan. Mudah untuk membuat fitnah tanpa sedar, susah untuk menghentikannya. InsyaAllah, semoga dapat  kita tingkatkan segalanya untuk Allah sentiasa bersama :) 


Disini, Najah juga ingin berkongsi ilmu ini bersama. Amalkan surah Al-Kahfi pada hari Jumaat. Amalkan Dhuha dan InsyaAllah, diri anda semakin dekat denganNya dan anda akan sentiasa dilindungi. Amin ya Allah. Sama sama sebarkan ilmu Allah ini :)


Dalam solat, surah pendek ini selalu Najah baca dan kita semua baca tapi ada kita ambil tahu khasiat khasiat surah ini, sudah tentu hanya segelintir sahaja kan, jadi amalkan dan fahami maksudnya. Najah juga harus perbetulkan diri Najah sebelum memperbetulkan orang lain, jadi tak salah bukan, untuk Najah kongsikan. Sama sama dapat pahala dan sama sama berubah.


Istimewa dari seorang sahabat baik yang Najah sayang; Fatin Liyana Asri. Thank you kak for this and thanks for guiding me to the right track. Together think, together do :) InsyaAllah.


Thank you, Salam.