Saturday, May 12, 2012

The Human Feeling [JODOH]

Assalamualaikum, 


with dear bestie FL at The Gardens by Nikon 1


Something feeling that i rasa semua orang ada bila umur meningkat naik ni which is, nak ada babyy byy byyyy byyyyy , seronoknya lambung lambung baby sendiri ri ri ri riii like a biri biri ri ri rii riii~BUT i know also that a few of you not ready yet to have it. I mean, not ready yet to get married because banyak nak buat itu ini watsoeva rite. Certain time, i pon fikir macam tu tau, sebab i rasa i tak tahu apa sebenarnya i nak and kalau i nak pon, i will keep it as my inspirations la kan.  So that, lemme share with you about MY FEELING. Of course la my feeling kan, dah blog i bla bla bla warevaaaaaa datin .


Critical issues,bila i dapat jemputan kahwin i mean, kawan kawan yang pernah main, berhambat, kehulur kehilir and sama sama kena marah sana sini dah dipanggil seru. Then, perasaan untuk berfikir datang laju laju like not have another time to come. So that, i pon termenung macam orang tak berapa nak baik. Dari nak pergi dapur, bila baca kad yang i ambil dari box post rumah tu, terus tak jadi and mula la text kawan kawan, ehhh kau nak kawin sudahh? siryes ah. .kau bia betul weh. .kau nak kawin ni kau serius ke ?? walaupun soalan tu dah 4 kali tanya dalam waktu yang sama, still i keep asking them. annoyed aku ni. Hehe bila fikir fikir, layak pun dia nak kawin sebab dia kan dah kerja and sangat sweet bila doa dimakbulkan Allah :) haih, then tanya ibu lagi dan lagi. Ibu, kawan dah nak kawin, dua kad dapat dalam satu hari, saya bila lagi anak u ni bu? my mum rasa soalan tu better dia tak payah jawab pon takpe. HAHAHA sebab dah kerap kali tanya. Cuma satu je my mum pesan, pilih yang terbaik, untuk zuriat,membimbing dan agama. Bukan untuk hati kita sahaja. Ingat, hati kita dipengaruhi oleh Syaitan Iblis juga. Mohon restu kami (ibubapa) InsyaAllah semuanya bahagia. Percaya lah.


Bila ibu cakap macam tu, i was like. .ok, ibu pon sangat open minded dalam hal ni so i bersyukur sangat. I mula mula down fikir pasal ni, tapi tak memutuskan semangat pon actually cuma perlu banyak doa. Kita ni banyak yang datang, i mean untuk perempuan tapi mereka(lelaki) yang datang tu tak seperti apa yang kita mahukan and vice versa . Boleh tak i fikir mcm tu kalau i duduk sorang sorang. "Allah datangkan semua tu untuk kita fikir yang Allah dah tetapkan untuk kita cuma melatihkan kita supaya bersabar." Allah menemukan yang baik sangat untuk kita, tapi tak semestinya yang baik itu untuk kita , Allah menemukan yang jahat untuk kita, tapi tak semestinya yang jahat itu untuk kita KERANA Allah berlaku Adil pada hambaNya. Kita hidup adalah untuk membantu each other to be good. Baik untuk mereka, baik untuk kita. Aiceh, ustazah sudah ~ Tapi kan, bila kita keep positive dengan diri kita,orang senang nak dekat. Bila kita positive, mereka rasa sangat seronok dealing dengan kita.


Ambil pengalaman, jangan salahkan pengalaman. Pengalaman tu lah berharga so, berkawan lah selagi ia tidak mencemarkan apa apa pada kamu . Semua ada fobia, tapi tak semua fobia tu selamanya kalau kita bertindak untuk  menanganinya. Keep smiling on this. Banyakkan masa dengan kawan kawan. Hehe sukahati je aku nak suruh. nyam nyam! This is for me too. Keep reading about the articles. This articles can help you more matured on this. Sekarang, kita tak duga dan apa apa boleh berlaku. Mana jodoh yang rasa terbaik, teruskanlah. Sama sama fikir untuk yang terbaik ok :D


Haih, macam mana boleh timbul tentang ni neyhhhhhhhhh ~ ceramah bagai. Tapi i seronok sebab ia tak penat, i type je apa i rasa nak type. hihi sebab dia spontan datang dari hati . 




p/s: [out of topic] pada pembaca yang ramai bertanya tentang produk muka, maaf sangat datin memang tak pakai -_-. Bukan taknak share tapi memang tak pakai. if ada event je baru dipakaikan. Lepas muka rosak teruk before this, memang tak pakai dah and biar natural eeeeeeee gelinya statement ni haha. Just im wearing eyeliner by elianto and sendayu tinggi lipstick and one more thing, every weekend, selalu la take care of your white/black head ok! banyak basuh muka dengan air suam sebelum tidur. Jangan basuh time panas and berpeluh, banyak tuamkan muka dengan ice hihi. wuwuw, tuje rasanya boleh share sebab itu je yang datin buat. oklah bye :D