Monday, April 23, 2012

Molekul Air Positive dan Negative BOTH are very IMPORTANT !

Assalamualaikum, 




Tahukah anda bahawa untuk meningkatkan diri anda ke arah positif, ia juga berpunca dari air. YES air atau water apabila di terjemahkan dalam English . Ececeecey ! Baru baru ni Najah baru menghadiri camping yang penuh dengan semangat baru. So, apa salahnya untuk Najah share with all of you guys.




Believe or not, pengkaji dahulu dah mengkaji keajaiban air ni. Molekul air positif dan juga negatif. Air yang kita minum itu lah akan membuatkan kita jadi SIAPA DIRI KITA. Perkara ni mungkin dah ramai yang tahu dan ada juga yang masih tak tahu so why not you wake up to know it well again pada sesiapa yang dah tahu tu kan.HiHi.


Air ni sangat penting untuk seharian kita kan ? Najah kalau tak dapat minum air satu hari Ya Allah, semua mood berubah. Itu yang muka macam cuka tu. heeks ! Actually, once you dah pegang botol, cawan atau sebagainya untuk minum pasti kan sebelum minum tu, Bismillah (kalau anda adalah seorang Islam) dan WAJIB kan diri untuk membaca Bismillah itu dengan betul niatnya sebelum apa apa je lah you all nak mulakan sama ada dengan minum juga makan juga perbuatan. Perbuatan tu tak pe lah, kita focus on minuman ok. Nowadays, kalau kita tengok, ramai orang yang tak faham konsep apa yang mereka cakap kan, atau keluarkan dari bibir. Pada mereka, dalam masa mereka tak sedar banyak perkara mereka dah sia sia kan. Termasuk Najah. So, once you dah niat Bismillah, sambungkan niat positif you . Contohnya " Ya Allah, berilah aku kehidupan yang positif, fahamilah aku dengan apa yang aku pelajari, jadikan lah aku ini seorang hambaMu yang patuh padaMu dan air ini sangat bersih dan menyihatkan tubuh badanku" INSYAALLAH air yang kamu minum itu tadi akan terus menjadi positif . Kenapa Najah cakap macam tu , sebab Molekul air itu dah membuktikan dan ianya BENAR .
Dua gelas diletakkan di atas meja. Cawan kiri adalah cawan yang Negative dan cawan kanan pula adalah Positive. Kita mulakan dengan cawan Kiri(negative). Seorang pengkaji telah membaca niat yang keluar dari bibirnya juga suara yang didengar dalam air itu menyatakan "kau bodoh, kau kotor lah dan sebagainya yang negative" lantas, sturuktur molekul air itu berubah menjadi SANGAT BURUKKK! Najah dah lihat dengan sendirinya and i know it memang sangat tak tersusun dan buruk. Begitu juga jika ia sudah masuk ke dalam badan kita, ia menghasilkan tabiat buruk pada kita . Get it ? ok so we move to the cawan kanan (positive). Pengkaji mendapati bahawa air yang sangat cantik dalam dunia adalah AIR ZAMZAM dan juga AIR YASSIN. Ini pengkaji barat ye guys membuat kajian ini. Actually sebab itu lah bila kita minum air ini, khasiatnya sangat bagus. Molekul air itu sangat cantik !! PERFECT dan ada bentuk LOVE coraknya. Begitu juga dengan air harian kita. Untuk mendapatkan diri kita lebih positif, air yang kita minum perlu kita niatkan dengan niat yang baik " Ya Allah, jadikan aku harini sebagai seorang yang terpelajar, apa yang keluar dari mulutku adalah segalanya positif  dan senang orang lain bersamaku" . InsyaAllah apa yang you guys dah niatkan itu, akan terus positif !




Perkara ini harus dilakukan setiap hari. Sebab itu lah kita perlu selawat untuk memulakan aktiviti kita. Makanan, minuman sangat penting. Dengan makanan dan minuman lah kita tahu bagaimana kita sayang akan minda kita. Dulu Najah pernah dengar sahaja benda ni tapi sikit sikit je Najah cuba untuk buat but then lama lama lupa dan hanya Bismillah sahaja. So apa yang Najah dapat, Najah share with you ok!


After Najah dengar apa penceramah tu sampaikan, Najah terus cuba. ehh, datin kau ni ber flying fox! haha tak peduli apa time tu tapi kawan kawan dok suruh minum air and niat you CAN! so, i try myself untuk redah je ! sapa kata Najah takleh ? BOLEEEEEH ! wkikwiwkwi (dah lepas, boleh la cakap, cuba belum buat. .kemain taknak and taknak ! sebab tinggi sangat :'( gayat jugak la kan. Wkiwkiwki ~)




p/s: lepas ni yakin dengan diri sendiri, untuk berubah menjadi baik . Niat itu paling penting. Please focus on what you want. Jangan ikut cakap orang, orang hanya boleh memesongkan niat kita. Pokok pangkal, diri kita and you will be REPECTED, be CONFIDENT and STAY POSITIVE . Good Luck for you and me :)






thank u, salam.
Datin.Najah.