Tuesday, December 27, 2011

My birthday , Berbahagia lah saya kerana anda semua :') Thank you!

Assalamualaikum,




Hari lahir saya 25th Dec, terima kasih atas segala ucapan anda semua. terima kasih kerana sudi mengingati dan menyambut hari lahir saya dengan doa dan ucapan  dari anda di FB wall dan di Tweeter yang membuatkan saya bangkit semula :')  I was so speechless on the next day bila tgk hundred something wishes from you guys and I am sorry sebab tak dapat nak balas satu satu di FB. .but its okey for me to handle it up dengan membalas melalui wall yg saya berikan tanda hargai kamu semua :)  Actually, im still young . .yes, sure im still young and it will be forever. Hehe mula nak bangga pada benda yang tidak akan terjadi hee. . :')


Masing masing ada hajat di hari lahir kan, pada saya  tahun ni saya terlalu simple menyambut, sujud syukur cukup lah untuk saya, sunat hajat di hari lahir dan mengucap dua kalimah syahadah kerana saya bangga menyambut dalam keadaan Islam . .Bernafas saya sehingga hari lahir saya . Saya rasa lemah sikit tahun ni di hari bahagia saya, yes i admit it because tak pernah celebrate jauh dari family tapi disebabkan Final Examanation, saya terpaksa hold untuk balik Seremban and have one reason kenapa saya tak balik Seremban sebab saya ada planning on my special day tu .  My mum and dad called and menitik air mata ni :')  Terharu kerana sempat lagi menyambut hari kelahiran bersama suara mereka . . 


"adik, anak babah . .harini hari jadi adik, babah nak yang terbaik untuk anak babah. .adik jangan sedih tahun ni, tunggu adik balik adik kena kuat semangat semua sayang adik ibu pon gembira adik terus gembira . ibu dengan babah syg adik tak pernah kurang ingat tu "


Ayat tu buat saya bangun and yakin , YES ada orang lain yang turut menghargai hati saya. Thanks babah and ibu. I won't any present from you this year melainkan doa dan berikanlah kebahagiaan dihati ni. .Hari hari ibu dan babah adalah hadiah untuk saya so for my birthday, biar saya yang request no need to give me anything cukup lah sekadar doa.  I know you both kerja kuat untuk tanggung kami adik beradik .  Saya dah cukup sangat dimanjakan dan for my present, saya harap ibu dan babah faham luahan hati ni..To my ibu, pendengar setia saya. .i love you so much and babah my hero forever. . .i love you so much too and everybody know that saya sangat manja dengan babah ! :')




Saya seorang wanita biasa yang mempunyai hati juga perasaan.  Saya sanggup menunggu hari lahir saya kerana terlalu tinggi hajat saya di hari itu tapi tak mengapa, tidak selalunya yang kita rancang, kita dapat tunaikan.  Selama setahun saya mengharap impian saya itu tetapi tidak terjadi akhirnya .  Mungkin bukan rezeki saya. Saya percaya pada takdir Allah.  Tapi sempurna lah hari lahir saya bila ada mereka mereka yang menyambut, menemani hari saya tanpa henti dari mengingati sesuatu yang membelenggu .  Saya teringin nak menyambut hari lahir saya dengan orang yang saya pilih tetapi musnah sudah impian saya bila saya dapat tahu sesuatu di depan mata yang membuatkan saya sedih dan lemah sangat .  Mungkin itu hadiah dari Allah untuk saya hadapi ujian itu . Saya hormati keputusan itu dan saya lepaskan segalanya pada Allah dan biar lah Allah uruskan selebihnya. Yang saya perlu lakukan teruskan perjalanan. .Hari lahir saya, untuk hati saya berbahagia dan bukan utk terus bersedih.  Saya tahu saya manusia biasa :')  Dari situ, saya redha dan saya tetap teruskan gembira untuk hati walaupun perit masih saya rasakannya.  Takpa lah, mungkin ada hikmah disebaliknya ujian Allah ini.  Saya hadir bukan la sesempurna mana kerana itulah saya cuba corakkan kan diri saya untuk teruskan perjalanan di bumi Allah ini.


Saya bersyukur kerana saya masih boleh senyum dengan teman teman, keluarga juga maktok ayahtok :')  Saya hargai . .walaupun this year tak berapa nak happy dengan celebrate dgn org yang saya pilih, tak kesampaian pada sesuatu keadaan tapi selebihnya saya dapat rasakan kebahagiaan hidup dengan kehadiran kawan kawan yang tak putus putus wish :)  Until now 28th Dec pon still ada yang wish belated bufday on my FB wall. Thats ok dear, i really hargai . Terima kasih banyak banyak..Cikgu, lecturers and friends yang wish by text/bbm/whatsapp. .saya hargai sangat sangat :') terima kasih ye kerana mengingati hari lahir Najah ni :D  Thanks to all my Puncak Alam's friends celebrate me on the next day. .going to Putrajaya and kejutan disana with all my girlfriends and my aunty house at Subang. .kejutan jgk from my family and mmg target balik rumah uncle untuk tidur etc so tak prepare apa . pucat lesi muka tapi takpe , seronoknya time tu :')  Walaupun tak balik Seremban tapi my family and mereka ada disana. celebrate dengan Dini sebab bufday adik sepupu kesayangan saya tu on 24th :) so cute lil sister! Beza kami 10tahun :') so sweet of us !


Abang, you are the only one my abang and thank you sebab cheer me up on my day ! thanks for the wishes on my FB wall, tweeter, and siap call LIVE lagik . Heee . i love all the memories ! i hope panjang umur, jumpa lagi 25th Dec 2012 insyaallah :')


Putrajaya: surprised . thanks friends for the durians and telur bagai ! :D hehe 
Me and my luvly ibu . Dini with her mum's, MakTam :)


Terima kasih mendoakan saya . I really hargai to all of you guys !


Dini and Me. .ily adik :)
 my cousins that are always together ! 


Family :') 







untuk keluarga jauh, thank you so much too !








ily and imy.
byebye:
Datin. Najah