Thursday, August 26, 2010

si engkau yg bernama HARINI .

 "Harini" bukanlah nama panjang dimana nama pendek nya
boleh dipanggil nini, aini, rini watsoeva lah
but Harini is "hari ini".

why must i really not intrested & enjoy to online facebook today?
why my idea not good & not strong enuf to publish a good wall ?
and i will always received a good respond from others about my wall published.
(riak nya kau!) eh no no bkn riak tapi tu lah kalau tak paksa,
mana ada camni. . .

harini hati tak tenang sangat.
semalam hampir demam and tadi hampir tak pegi kerja.
sebab! SEMBELIT. euuww walau agak disgusting, but its trully happen to me!
damn! makan apa la sampai jadi camni.
dua hari da dia berjinak dalam perot yg bulat lagi comel ni.

all the shits yg keluar sangat tidak keras dan kuat!
HAHA gile aku ni pegi cerita dalam blog. kahkah!
(ibu pasti marah jika baca kisah ni sbb akan memalukan dia mmpunyai anak spti aku ni)

oh ye, aku sedar yg aku takdalah bagus nak menyediakan menu berbuka kalau si ibu dan nenek ada di dapur melainkan ibu & nenek cakap
"adik, ur turn masak today"
maka, masak la aku haritu utk keluarga.
dalam fikiran aku, aku ada 5ekor ikan yg bakal dikerjakan!
jadi aku tinggalkan 1 ekor ikan utk aku jadikan
makanan utk aku seorang (ikan rebus berlada hitam)

huahua. .selesai masak, aku pon masak la mknn aku yg aku nyatakan atas tadi.
cara-caranya;
hiris bawang merah putih cili api halia serta masukkan lada hitam yg telah ditumbuk oleh encik lesung batu itu kemudian tumiskan! selesai saja menumis, maka
masukkan air utk dijadikan laut kepada encik ikan yg direbus tadi . oh ye, jgn lupa utk  memekatkan kuah,
campurkan tepung jagung sdkit.

selesai, siram dan mandikan ikan tadi .
siap utk hidangan.
disebabkan diet, aku pon amek kptsn tanak amek nasi.
tau tak aku buat apa ?
dgn kurma tak mkn time tu, air tak minum,
trs la hirup laut si ikan rebus yg aku buat and ajar kat u all tadi.

bergelodak la perot di rakaat ke 3 solat terawikh di masjid!
cari pasal kan?! cari pasal kan bbuka mkn pdas. prot mmg tak trma. family aku tak tau nak cakap ape lagi kat aku :(

aku sangat sedih dan ini lah smpi harini aku menanggung risiko. actually , mlm td sjuk n demam sbb sembelit kan mmbuat badan kita kurang air. jadi, kita pon lemah dan aku tsadai kat sofa. babah , ibu atok juga nenek tgk tv sambil membebel pasal hidangan aku buat semalam. HAHA.

babah kesian, ibu pon kesian kan aku.
maka, mereka pon mmbuatkan susu kambing and air suam serta ubat penenang(gula-gula hacks) sbb tekak loyer hehe!
bangun sahur tadi, hya minum susu kambing je.
harap turunlah berat badan.

mwah!