Saturday, June 12, 2010

IBU. .


bangun je tdo stiap pagi kalau kat umah, wajib pegi dekat ibu.
wajib jumpa ibu. mmg tu la rutin dari kecik.
nama yg first sebut kalau jumpa babah ke abang ke sapa2 ke,
msti tye soklan ni cth cam pg tadi," mak, ibu mana?" tye aku kat nenek.

berbeza arini, bgn tdo, nenek
masuk bilik bawak perfume pecah.(tatau camne leh pecah)
so aku tye la nenek, "pagii mak! napo tu apo dipogang ey tu?,ibu mana mak?"
nenek pon jawab, perfume adik ni pecah hbs karpet kat bawah. .ayah ko tersepak la tu td. .
oho(nsb la babah tertendang, kalau ada kucing ke apa ke yg sepak, mmg aku sembelih leher kau kucing! ha, nenek aku still tak mjawb soalan, ibu mana? then mak jawab" ibu ada kuwa jap.

pandai an nenek , babah jaga secret sb babah call td tye da bgn lom, then tye la ibu buat apa(ingt kat dpor), so babah cakap kat lua ni, amek barang. .uhm!~ punye la tanak aku menjerit terkejut yela baru bgn tdo, mud aku lps bgn tdo haruslah dijaga. .family memahami . aiceyh! nk harap abg aku, mmg tak la. .bgn tdo ke , nk tdo ke, still tdo ke mmg ke laut. .asek mengacau. .tu kne hamun tu! HAHA okok bbalik pada topik.

ok, then aku tye nenek aku last " MAK, adik tak dap ati ni. .ibu kuwa tak leave msg n tak gtau pon nk kuwa. ." pastu mak pon mls kot nk dgr aku menanya byk2 , rimas la tu kot , tapi nenek aku ni kan lembut orgnye. .nenek aku jawab, " awak jgn jerit ye, ibu g KPJ jap mak pon tkjut pagi tadi gtau tgn terhentak sbb jatoh bilik air. .." aku pon apa lagi, tepis smua bantal2 yg ada kat katil tu cari hp aku yg time tu plak mati btry, hp maxis plak buat hal takda crdt!

(ni nenek aku yg chomel lah! dan ibu yg cantik lah)
cont. .
aku men redah amek phone nenek aku call ibu , haa ni lagi best. kol ibu, ibu ingt nenek yg call sbb aku syap dulu 3 ke 4 saat, ibu trs jawab" mak, ros dalam bilik doc ni, nnt ros balik , knp mak?" hambekk. .meh anak nye jawab : haa, mak bgn tdo ni, mak tkjut ros masuk kpj. .IBUUUUUUUUUUUUUUUU! ha camne leh jatoh. .pastu an, mak aku glak2 then cakap nnt ibu balik nnt ibu cte la. .then trs bg phone kat babah, tak smpt nk ckp kat babah, babah letak (terletak) HAHA! sakittt jantung aku tau klu ada family kotim ni. ngee!

Alhamdulillah, ibu pon smpi umah ngan ubt2 . tangan tayah ckp. .tsliuh . ibu, i hope u get well soon ok! i love you so much! adik tanak tgk ibu sakit camne ibu tanak tgk adik sakit dulu. .syg ibu!


LOVE,
adik .