Thursday, March 11, 2010

Mencari punca & kenapa =|


Assalamualaikum
sorry kawn2 sebab lama tak update sorry juga to my friends yg sent text spti izue and akim ttg blog updated! sorry2 aku busy ler lately. line pon cam haram ajee :)
ok btw kali ni nak share sumtink actually. takda la share yg berat cume
nk mintak pendapat yg dimana aku berfikir semasa ddk sorang2 semasa ketip kuku kaki:)
actually, kenapa sesetengah orang melayu ssh nak paham keadaan. I mean, kenapa kalau nak sesuatu, kemain baik, manis mulut. .shit lah! Bila tak dpt, mula nak maki2, bodo2 kan org dan smua pkra di banned. bodo giler pemikiran.
Perkara ni dah lama menjadi tanda tanya. .

Korang blh pikir tak , korang kutuk2 orang. .tapi korang tau tak yg org pon
ada je kutuk2 kau lebih dasyat lagii sebabkan prangai kau. .
(crta mcm hal ni pglaman kan tapi mmg ye, ni pglaman yg aku alami)
Actually aku mmg touching bab bab kene pijak kepala ni.
Aku ni sangt lurus kalau nak tau. mmg sangat2 lurus. .
haih tapi tu citer lama la sbb aku di treat dari kecik supaya jgn kecikkan hati orang, sakitkan hati orang serta hargai orang smpi aku sendiri terjerat.

sedih vooo! aku tetap cool. sekarang no more kisah pijak memijak kepala.
ei, tlg anta, ei tlg amek. .ingt kuli apa. cube orang tu takda apa2. .
nak kau berkawan. .nak ko bersuka ria. . mnumpang kesenangan, mmg senang tapi
ada bantu kalau ssh? mengata sesama sendiri jugak alik alik.
nak ikutkan, mmg layak and btul org cina a.k.a kawan aku sdri pesan masa skola, melayu ni
mmg tak penah nk bsyukur. . melayu ni MANJA. heyy! common lah! sensitive kan bila bangsa lain cakap camtu tapi thats true! tgk diri sdri. smua bersuap. .tapi apa jadi sekarang.

Mengutuk ngutuk belakang, thats normal la kalau di mana mana pon tapi berasas sikit bila
mengutuk tu jgn nak trs negetive thinking smpi orang pk normal kat pihak tu, jadi tak senang dah bila berkawan gara2 mulut anda. Nasib la ada parents, kakak2 dan kawan2 yg support supaya jgn la layankan sangat. .smua tu mulut cam mulut sampah. .mcm2 langau(kata kata) akan hurung. .jangan la marah kalau orang lain memperkatakan sebgitu rupa pada anda sedangkan anda memperkatakan segalanya pada org lain. . :)

never blame anyone tapi beringat sebab tlg la paham orang lain pon nk cari priuk nasi sendiri. .tanak la tumpang kesenangan, bagi org tu kebahagiaan. .kekuatan. .insyaAllah Allah will pay u cash if u do that act:)

huu, stop mempergunakan orang utk ksngan diri tuu. .fikir ksngan, ksusahan orang jgkk. .orang lain bersusah payah usaha, utk masa depan. .anda pertikaikan pkra yg tak berasas. .motif? smua u yg btul. .haih ingat la kaum melayu. .jgn la nk buruk2 kan orang . .hidup cam roda. .tak kene sekarang, kene masa u akan datang. .kadang2 ia akan muncul time u berbahagia. .ingat tuu . .Ingat Allah. . no riak riak. .ia tak mendatangkan apa2. .stop it. dont judge anybody ikut suka hati u aje. .dan please, jgn sesekali menyusahkan orang dan MENYINDIR orang dgn pkra yg tak berasaas. . selagiii dalam berkawan, aku tetap menghormati . .ingat! JANGAN MENCABAR KEMAMPUAN SAYA. STOP, u will watch it until u keep silent..!

luvly writer,
permaisuri aya:}