Thursday, March 18, 2010

Aku tak suka bila. .

kawan2. .aku benci bila ada
QUIZ dan TEST sebab kene membaca juga memahamkan isi buku ituu. .
tebal spti membaca novel favourite yg bersiri siri. .
aku tak suka bila ada orang cakap ee risaunya test exam. .sebab ia mnybbkan aku stress dan tanak pgg buku (padahal takot giler ni)

ada yg tak kene je mgu ni , gara gara nk Test and Quiz ni. .
mmg btul abg aku cakap semester 5 ni agak taf sikit.
huu dpat pule aku yg mmg asyik enjoy aje sem ni kan.
takleh2. .oh yea dalam pada ni aku nak minta siapa2 yg telah sudi masuk
dalam blog ni, sedekahkan Al-Fatihah kepada junior aku yg telah
meninggal dunia akibat kemalangan di Maran-Kuantan by car.
Agak terkejut bila mendengar berita itu lagi2 rakannya yg sdg koma di Hospital Kuala Lumpur
dan kini berada dalam keadaan kritikal. Solat hajat telah dibuat dan doa yg terbaik utk keadaanya.

Betul kata kawan saya, kita ni seronok nak bersuka ria tapi kadang2 kita tak fikir yg kita akan sampai atau tidak ke destinasi itu. maut dimana mana aje. .btul orang cakap. .walaupun diredhai ibubapa tapi Allah yg berkuasa. . takpela, aku pon nk test, final exam pon nk dkt ni no more jalan2. . nk jlan2 tgu la selesai smua nya. .

harituu ibu datang ngn family. . ibu pesan setelah aku mencrtakan tragedi yg mnglami junior aku itu smpi ibu tak sgup nk dgr sbb aku mruapakan anak ksygnnya. .cuma ibu pesan :

"ibu dan babah berdoa sepanjang perjalanan aku Seremban-Jengka,Jengka-Seremban juga dimana2 kerana ibu benarkan aku berkereta adalah kerana aku berjihad utk menuntut ilmu. Ibu masih belum ready kehilangan orang yg ibu sayang , ibu juga pesan kalau blh mati . , mati bersama sama dpn matanya:'( ". Insaf aku setelah ibu luahkan segalanya.Bila ibu cakap camtu, airmata aku menitis nitis lalu peluk ibu. .

ok apa apa pun, btul apa yg ibu pesan pada aku.
aku sayang ibu juga babah aku. .
aku nak ibu babah tak ssh hati. .
aku byk buat salah.
walaupun minta maaf sebelum tidur pada mereka,
blm ttu smua dosa terampun,
smua ditangan Allah. .

TEST, QUIZ tamau la stress kan aku. .
cukup lah dgn mendapat markah yg aku tak sangka dalam test LAW.
ni smua la ni ibu tanak dgrr ni -bak kata ibu aku:p HAHA
okie la. . aku nk bersungguh sungguh dalam belajar!
NEKAD!


tata~