Tuesday, February 16, 2010

Balik kampungg!

Assalamualaikum
tiba masanya aku update blog yang pnuh ngn sarang2. .huih:)
sonang ati kan bilo kito balik kampong yg 5thn tak balik!
peh lamo2 tu! aisey! Alhamdulillah hajat dikotakan!
thanks to my parents, my grandparents also my brother!

balik kampung 3 hari Sabtu,Ahad dan Isnin sangat memuaskan hati!
hari pertama sampai, aku menangis sebak dalam hati sebab aku terlalu rindukan kampung!
tempat lahirnya aku kat dalam rumah itu! tok bidan merupakan tok nyang aku.
Bilik tu aku masuk dulu . Rumah tu bukan la tak berpenghuni tapi dijaga oleh anak angkat atok and nenek aku ha:) pakcik man dan makcik ina also baby nya yg clever, wawa!

Actually sonok balik kampung sbb angin original tak mcm kat bandar pnuh ngan debu!
dapat main buaian tali! dapat tgk lembu kambing ayam dpn mata!
nyamaaaan tenang!!

100% papan, tu buat aku rindukan kampung aku serba putih dan bersih,
dikelilingi kebun nenas dan tu punca rezeki keluarga (atokk dan nenek) aku kecil. .


byk history kat sana. . kelahiran abgku juga di rumah itu, aku juga ler. Hee aku bangga jadi anak pahang! BANGGA! aku dapat blaja kat Pahang and Alhamdulillah! Bukan cakap negeri sembilan tak best tapi aku perlukan kampung aku sendiri kat mana aku leh panjat pkok rambutan, kelapa and pokok pinang :) aku rinduuu! tapi pokok tu tak musim lagi masa aku balik kalau tak, ada la durian kan!Maalam tu aku terus klua ngan abg and my parents utk bergambar di padang polo, istana:)


hari kedua sampai, aku klua ke rumah atok nenek sedara. . ramai yg meninggal dunia. takda da lagi orang lama dulu aku tgk byk melayani gelagat aku di kampung. berbasikal smuanya la.
Di sana,adalah segalanya! sayu pergi ke rumah tok besar sbb slalu arwah apak ada tapi arwah dah pergi tinggalkan smua:'( aku datang, pnuh kekurangan . dulu, ada juga gelak ketawa, mebuli buli cucu sedaranya, tapi kini sepi:'( masing2 ramai kehilangan orang yg banyak membuatkan kenangan pada aku dan keluargaku.

Berjalan ke pantai pasir panjang. . berkelah 6 orang , mak sdra also nenek atok tak ikut kerana keletihan. . jadi, kami pergi la berenam menaiki kereta abang . . nasib lah ain dan nun kecik, muat la jugak nk ikut;) kalau saiz nya cam aku, haih. . kene turun la kan:)

di tepi pantai, sonok sangat2 angin kencangggggg! aku happyyy ngan panas terik nya aku excited actually! aku pergi tanpa plan. . babah ngan ibu bawak kami trs kesana. tak pernah pergi selama ada kampung;)

*****

********

oah, indahnyaa ciptaan Allah. Aku gembira sangat balik kali ni banyak kenangan! ohh yea, balik dari pantai tu aku berjumpa ngan najla iaitu kawan lama sekampung aku juga aku gembira. pergi ke rumah jiran yg berdekatan, dan ramai yg terkjut dgn perubahanku. Fizikal ku yg bertambah , oah! sangat menggamatkan! HAHA btw, aku sedar yg mereka tidak pernah lupakan aku sekeluargaa:)

Malam tu, kami tiga buah kereta bergerak ke Ana Ikan Bakara Petai di Kuantan makan beramai2! woah, smpi terlupa utk ke rumah Munirah che Aziz iaitu kawan UiTM aku. .maaf yea kerana terlalu lama di sana smpi 9 mlm:)

balik kali ni , HAPPY. esk suda mahu pulang, oah! sedih sangat tapi mlm tu, kami lepak di rumah yg sjuk tak payah pakai kipas/aircorn pon sejuk actually! Malam tu lepak and gossip2 bersama! wah kau! HAHA:) sonok2 sangat!

pagi, kami bertolak pulang ke Seremban. . sedih mmg sedih tapi memandangkan aku ada appointment di Hospital Pakar Tunku Jaafar and ibu ada appoinment juga di KPJ jadi terpaksalah pulang. Babah dan abg kerja. .terpaksa pulang nak tanak . GONG XO GONG XI. . kerana raaya ini la, aku sekeluarga dapat pulang bersama:)


aku happy!!!!!!:)
begitu la berakhirnya cerita hari ku
selama pulang ke kampung halaman ku di PEKAN, PAHANG:)