Saturday, January 30, 2010

Mari eii, mari!

Share Product utk anda semua,
apa salahnya ye takk:p

Semua bertanyakan tentang kulit saya yang kelihatan seperti tiada masalah. .
bukan kerana apa, saudara serta saudari, ini adalah kerana baka iaitu nenek dan juga ibu saya yang sedia ada kulitnya tiada masalah. Saya mmg kurang memakai pencuci muka ya. Bukan sebab apa , sebab saya malas.
Ibu dan nenek selalu pesan bahawa muka saya adalah aset yg saya ada. Kalau apa2 jadi, selamatkan muka kau =D (ini hanyalah gurauan di antara kami bertiga) HAHA. Ibu juga berpesan smsa di sekolah menengah,tak usah guna la apa2 produk, nnt muka kamu rosak. Ye, disebabkan ikut kata2 ibu, perkara itu terbiasa dan saya MALAS nak amek tahu lagi ttg pjagaan muka ,padahal ibu takdalah suruh tak jaga muka dgn tak ambil apa2 supplement,sdri blh fikir la
kan:)

Pronounce btl2 yea saudara saudari, saya MALAS pada mulanya. Tetapi, semenjak saya memasuki alam berdikari di UiTM Jengka ini, Saya terikut ikut budaya kawan2 saya yang sering mencuci muka sebelum tidur juga selepas bangun tidur. Influence saya sangat kuat! HAHA. Kemudian, saya pernah ditanya oleh si gadis iaitu my bestie fren Fatin Liyana semasa saya masuk UiTM, "ei ko pakai pencuci muke apa najatol" ohh saya dgn sng hati menjawab "aku tak pakai apa2 cuma pakai appricot tu pun mak aku pnya" soalan itu ditanya selang dua hari mencuba memakai product, aiyooh! ENAK SUNGGUH!MUKA KU MERAH2 juga GATAL donkk! Kemudian,bermacam macam saya cuba, akhirnya saya bertukar arah kepada Clean and Clear (jenisnya pada gambar) kerana ini saja yg membuat muka saya kelihatan segar sentiasa. BESTT!

Kawan2, saya pun telah mengikut tips yg telah di share oleh kawan saya itu FL mengenai tidak memakai brand apa2 melainkan Moisture. Saya sangat addicted bila mencubanya. Bukan apa, membeli produk mahal2 selama ini spti Maybeline,Loreal,SK-2,Nutrimetics(ibu den punyo sk and nutri tu den sapu yoo!) dan sebagainya adalah merupakan satu pembaziran kepada saya yg merupakan penuntut Universiti ini:) Alangkah seronoknya bila duit ibu itu utk make-up saya ditukarkan menjadi wang saku utk membeli baju juga membeli kasut! HAHA(tak guna pye anak) okok berbalik kpd topik muka saya. .
Saudara saudari sekalian,sekarang saya telah menggunakan VITAMIN E FACE MIST moisture,BRUMISATEUR VISAGE juga VITAMIN E Moisture Serum. Hanya menggunakan product body shop ini, muka saya sangat segar sekali. Hanya disembur 2/3 kali setiap pagi utk ke klas juga berjalan2 dan selepas solat. Tidak perlu memakai compact powder lagikk! saya tidak lagi menggunakan compact powder yg menutup liang2 roma sayaa itu! Biarpun mahal barang barang di body shop pada sesetengah pihak, tapi ia sangat berbaloi utk kecantikan seorang wanita:) Jimat juga cotton utk make up remover, sekarang, tidak lagi:) Ibu juga telah menggunakannya sebelum sayaa! Saya ingat saya orang pertama pakai selepas mengetahui dari FL .Mungkin ibu masuk Blog FL sebelum sayaa agaknya! Product yg kecil ini mudah dibawa ke mana mana kerana ia boleh dimuatkan didalam handbag:) Ohh, tidakk ketinggalan, abang saya juga turut memakainya:)

Ibu sangat berpuas hati ,begitu juga dengan sayaa:) saya sangat selesa dan tidak perlu menempel nempelkan foundation lagi sebelum menyapukan compact powder;) kerana muka saya mmg tiada masalah apa pun. Saya sudah pandai menggunakan product yg sihat utk kulit muka. saudara saudari, lagi satu saya mewarisi petua dari nenek dan juga ibu, sebelum tidur, ambil wuduk / menyapukan susu /pati soya (tanpa gula ogeyyyy!ia dilakukan hya dirumah krn di uitm takda pati soya yg nenek buatkan) ke atas muka sebelum tidur kerana ia akan menyegarkan juga mata:) give an applause to my mother and grandmother also my bestie friends FATIN LIYANA kerana telah berjaya memujuk saya utk bertukar ke product Body Shop spti yg tlh beliau war war dan gunakan:) HAHA


(hiasan semasa ketibaan Sultan Pahang 21 Jan 2010)
setelah 2 bulan menggunakan, lihat hasilnya!
cbe anda lihat yea wajah saya baru2 ini, tidak memakai compact powder maybeline angel fit ,maybeline foundation lagi walaupun itu adalah c.p kegemaran slama ini cuma menggunakan eye liner dan elianto serta body shop lipstick sahaja !! pipi saya kemerah merahan sebab kepanasan di jam 2ptg. . ohh yea,menarik bukan..!
Ogeyy, itu saja utk hari ini yea:) jumpa lagii!
Salam,tata~