Wednesday, December 30, 2009

Woah! my celebration 20th on Dec 25th!

SKETSA 1: johnny's restaurant!


Alhamdulillah, segalanya yang ku tempuh, ku tempuhi dgn tenang nya;)
Aku bersyukur padaMu di atas kurniaan yang telah diberikan.
Aku disini sangat bersyukur, akhirnya sudah 20 tahun berpijak di Bumi yang NYATA ini:)
Aku hidup dan dihupkan olehMU. Jika aku mati, aku mati atas KuasaMu Ya Allah.

Begitu lah sedikit kata-kata hati yang tercoret dariku pada saat ini! HAHA(kemain lagi)
Assalamualaikum smua kawan2 serta para pembaca sekalian! Apa Khabar kah anda? Puas anda menantikan cerita yg terbaru, bukan?;) Mestilah korang nak bace crta baru kan kalau singgah dalam page serba pinky ini ! ye takk! hehe!____^^

Baik lah, kita mulakan dengan sketsa 1:

Sektsa bermula:


22nd Dec 2009, adalah merupakan surprize pertama yang berjaya buat aku teruja dari Makngah sekeluarga. Malam tu, aku betul2 tak terfikir yang dalam pada tu, keluarga Makngah ingin meraikan juga Hari Lahir aku yang akan datang pada 25th Dec ini. . Serious weh, aku tatau ape2. Maghrib, I got a call from Makngah, Liya ngan Abang nak ikut gi dinner tak?:) Aku pon cam segan la nak ikut then tye abg, and abg pon cakap ok gak, jom la;) Then, aku pon cakap la blh la Makngah, thanks fr the invitation. Nanti jumpa kat umah Makngah.


Masa tu, ada Pak uteh, Mak uteh jugak. Kakngah, epul, kak atin and baby ada kat Jusco da. So kami pergi berenam. Makan malam yang meriah. Kami celebrate di Johnny's Restaurant Jusco Seremban 2. Lama2 tiba abang syakir (tunang si kakngah) hehe! So order la cam biasa(masa tu tatau pon mereka nk celebrate aku) kami pon bace la doa sebelum makan yg dibawa oleh Pakngah sebagai Ketua keluarga disitu. .Oh yea, ibu ngan babah tak dpt ikut sebab ibu still at work and babah ada hal di surau.=]



Akhir doa pakngah cakap "SELAMAT HARI LAHIR LIYAAAAAA ANAK BUAH PAKNGAH DAN SEMUA" aku terharu and terpukau sekejap! HAHA. so Im proud and say thanks to All of them yang ada sana:) Kami pon celebrate makan steamboat. :) Waa, happy. Walaupun tgh demam kan, aku pon trs la makan dgn berselera tanpa pk nk trskan diet;) Mereka cakap, kami celebrate liyaa awal sbb liya 25th takda kat Malaysia so 22nd la tarikh yg ssuai:) hehe. rasa gembira kan! HEHE___^^!


Ok ok! malam tu pon dah berlalu hari pon nak masuk esk, jadi aku pon lepak umah makngah ngan smua. Kami main snow. HAHA alangkah best nya kalau korang ada kat sitausi aku time tu. Siap video call lagi ngan sepupu di Singapore. apa2 pon, best la memori 22nd Dec:) NICE.

Thanks to: Pakngah, Makngah, Pakteh, Makteh, Kakngah,Abg Syakir, Kak atin, Epul, Abang, Baby:) IM FUN!!!!!!!!




mekasih^^_____^^

****************************************
SKETSA 2: Going to Singapore on 25th

Please please:)
kali ni nak share sumtink plak dari singapore:)
wah best and tlgg la paham kepuasan hati menyambut hari lahir di negeri orang adalah satu nikmat hidup! HAHA

thanks to my mum and dad! thanks to my ibu angkat there! thanks so muchy!
Allah saja yg dapat membalas. doa ini mengiringi jasa baik kalian! wa. kat sana, makan tayah caakap la. macam2 yg best! bonda and ibu bawak gi makan and ikut kehendak selera tekak anak malaysia cam kami. cam aku, aku teringinkan sup merah singapore! waaa nisa plak, murtabak.
25th tu smpi sana 26th around 3 am. sebab delay 3 jam. dah smpi, happy sbb ada surprize dari minah roller coaster! si Jannah! kak najah happy sangattt syg! pandai eh bilang jannah cannot join us sbb ada kelas. cuti pon ada kelas! aisey tertipu! waa btw nice shooting! HAHA

mana la tak rindu kan, aksi aksi semasa tonton Singapore idol! waa takleh lupa! meriah rumah tu ok! btw, petang tu kami ke Sentosa yg iklan tv malaysia showed tuh, haa kami gi sana! main LUGE! damn best gempak babe! HAHA! alhamdulillah! syukur sgt sebab ddk sana, bonda and ibu belanja.

aktiviti yg kami buat adalah:
  1. shopping
  2. berbasikal di tepi pantai dan lihat kuda2!
  3. went to Sentosa island
  4. e!hub!( impikan roller coaster jannah! celebrte my bufday there HAHA)
  1. singapore flyers! waaa damn best! thanks to my ibu angkat! belanja.(mahal)
  2. makan!
  3. dapat gift dari bonda , ibu and jannah! sweet present! ske sangat! thanks!!

waa tapi fun giler! fun sangat ogeyy! 25th-28th. disebabkan ramai yg berbelanja, maka saya hanya berbelanja 160 dollar sahaja. maka, tak dpt shopping lagik! HAHA:)
nak balik da time ni:) selsema! h1n1? NO LA!!:)

ALHAMDULILLAH!

u all, tgk aje la gmbr kat FB ok!
add ler kalau nak tgk! tahu:)

trma kasih!

*************

lots luv! xoxo!