Friday, October 23, 2009

Oh my soulmate!!

Peristiwa yang tidak akan saya lupa di akhir sem dan ianya berlaku jam 1.30 petang, Jumaat.

 To Babah, Im sorry sebab tak sengaja ggu Babah utk attend your meeting at PD.

To Ibu, Im sorry also to disturbing you during your meeting.

To Abang, Adik mintak maaf sebab ganggu abang utk ke exam Law.

To Aie, Sorry sbb call time ko tgh tido.

To PakLong Uitm, Thanks and sorry sebab menyusahkan Paklong arini utk hantar kitorang ke bengkel kereta.

To Kak Najwa, Kak Ema, Iera and Yati, Ya mintak maaf sebab pasal Ya, kita tergendala print kite punya kertas kerja. BUT Thanks a lot sebab memahami and mengurangkan panik ya ni.

For your information, kereta saya mengalami korosakan yang sangat membahayakan diri dan nyawa.  Sebagai seorang wanita seperti saya, saya akui bahwa saya hanya reti dan excited untuk memandu SAHAJA dan tidak pernah ambil tahu tentang isi dalam kereta contohnya di dalam area ENGINE nya =D. 

Ceritanya bermula selepas menduduki Test yang terdapat dan wajib ambil di dalam silibus matapelajaran saya. OK, mari kita berbalik kepada cerita yang saya excited nak cerita dan yang korang excited nak tahu, ok! , Macam ni.. Saya, kak ema, kak najwa, yati dan ira ke Bandar Pusat Jengka untuk menyettle kan task yang terakhir utk report event kami, kemudian di simpang tiga , saya memberi signal kanan untuk masuk ke kanan TETAPI stering(betul ke ejaan yg bulat utk dipegang utk memandu tu* panjang plak explain haha)  saya tiba2 gegar dan kereta datang dari arah depan sangat laju!, saya tekan minyak kemudian masuk simpang dengan nafas ketakutan bersama rakan2 yang telah saya senaraikan di atas tadi. Saya hairan sebab gegar di staring itu berlaku setelah saya keluar ke bandar dari kampus saya. Saya pun hairan juga kot2 ada anak kucing mati di celah tayar kerata saya atau ada org nak sabotouch saya saja. Untuk ke simpang seterusnya di depan pusat membeli belah U-MART J TOWN itu, saya gagal untuk memulas staring saya itu sebab dia stuck on road dan hanya boleh ke arah depan saja! ( excited smpi tak telan air liur menaip ni)

Kawan2 berjaya menyelamatkan saya dengan memberi arahan kepada saya untuk berhenti ke tapi jalan dan tepi jalan itu dan dan lengang utk saya parking dan blh beri laluan kpd saya utk  check out apa masalah kereta saaya itu. Saya dan smua kawan saya turun dengan penuh ingin tahu dan lihat tak ada apa2 PUN yg berlaku pada tayar(konfiden mcm tau je and konfiden check kat tayar) haha. Justeru itu, saya menasihati diri saya untuk menghubungi Babah saya kemudian , tidak dijawab kerana Babah sdg solat Jumaat. Saya call ibu saya dan saya menangis ketakutan dan ibu tak marah sebab tau bukan salah saya * jaga hati saya dengan kuat dan sangat risau akan anak emasnya ini, thanks ibu dan Ibu suruh saya call abang pula utk carikan pomen di Jengka. Beberapa saat selepas menghubungi  ibu, Babah call smula dan tanya kenapa call and adik ok ke?, then saya ceritalah dari A-Z ttg kerosakan ni. Babah sangat risau dan mahu datang ke Jengka sekarang juga walaupun saya tahu yg dia ada meeting . Oleh yang demikian, saya menangis bukan kerana takut kereta rosak tetapi menangis kerana melihat keupayaan dan kesungguhan Babah utk ke sini. (* nangis). 

Saya hold Babah and mintak Babah call insurans utk tarik kereta saya dan selesai perbualan, Babah call saya smula dan beritahu da settle dan tlg tgu di kereta kerana mereka nak bawak kereta saya jalan2 ke bengkel. Babah ckp nnt pomen akan call saya. hihi___^^.Babah ulang 6 kali, tolong ikut lori itu =D

Dialog dengan tukang amek kereta:

Mr.? : helo, ni siapa?

Aya: eh, u yg call u tye I sapa , kenapa?(dengan panik menjawab)

Mr.?: Saya wakil insurans from cawangan hyundai, nak tanya ni Cik Iylia ke?

Aya: ow( blushing sgt), yea yea saya! sorry yea .

Mr.?: Model kereta apa yea yang rosak?

Aya: ow, matrix hyundai

Mr.?: ow, ok cik tgu dalam masa 5 minute, saya smpi

Aya: ok. tq (sdpnya suara kau) haha

Ok, truck pon smpi. kereta naik plahan2. hihi__^^. call paklong suh ikut kereta tu gi . kami sempat mintak bisnes kad takut dia bwak lari kereta nt takleh guna time periksa. hmm______^^. So, tanya abg tu apa yg rosak lps citer A-Z pstuh abg tu ckp ,"skunk ni yg rosak nya belting jer, so dak putus half slamat cik call cpt kalau atas highway, mg takleh nk wat apa da lah" saya pon pandang kak najwa and yati dengan pnuh bersyukur. hehe_^^

So kereta saya dihantar ke bengkel dan saya cal paklong, paklong mcm superman trs smpi dpn mata dan ikut ke bengkel abg tu dekat aje=D then nak dekat 30 minutes tgu dia repair. Then, siap lah kereta saya dan abg tu just tukarkan belting saja. Saya membayar di bwah cahaya sinar matahari yg terik lalu memakai shade saya itu dengan pnuh angkuh (kereta rosak haha). membayar dan terus pulang ke Kampus =D! 

Kesimpulannya: Babah dan Ibu dan sekeliling saya contohnya kawan2 saya yang ikut saya ni, sangat menyayangi saya. Sebagai wanita, ambil tahu ttg kereta ni supaya tidak  terkial2 seperti saya ni.(ada ke kucing mati kat tayar and kucing ada dlm enjin) =D haha__^^!

p/s: walaupun bengkel nye tak serupa bengkel di KL dan di mana2 tapi saya bersyukur kereta saya telah pulih;) hihi! Alhamdulillah=D

Babah, Ibu..THANKS SO MUCHY for HELPING ME =D