Friday, September 18, 2009

ikan:)


  Salam

hai! ni lah rutin aku di Jengka.. bersama IKAN yg comel comel belaka;)

aku dan kak najwa beli ikan dan menjaga mereka di dalam akuarium yuang sangat comel.

Tak espek pon nak beli ikan sebb tatau nak kasi makan, tukar2 air dorang camne kan.

tapi since ada ikan ni, aku rasa cam ada baby:)

aku letak dia comel2 atas meja study kat dlm bilik aku di Jengka.

haih, mula2 teman kak najwa beli ikan. kmdian, roomate aku si Fara pun beli juga sbb teruja dgn kecomelan mereka.  Ikan gapi dan ikan laga adalah pilihan aku:)

gapi betina BURUK sgt muka dan ikan gapi jantan, HENSEM:) haha cantik design dia tu lah menunjukkan beza mereka;)

aku tak pernah2 bela ikan melainkan rumah atok je ada ikan.  rumah aku sendiri pon takda ikan. Kalau ada pun , dulu. baru dua hari beli ikan tu aku letak dlm kolam air terjun rumah aku tapi eskk nya bgn tidur, ibu bilang ikan adik da mati. aku menangis beria..sbb aku tau aku salah aku letak klorin yang melampau byknya. haha aku nangis dan tanak bela ikan lagi.

 sekarang, baru aku rasa bela ikan ni dapat menenangkan jiwa aku kalau tak dpt nak study ke, pandang ikan pon jadi dpn mata:)  Kawan2 aku ske sgt tgk aku laga kan si ikan laga ni:) skali skala perlu dilagakan , bukan apa mmg itu habit mereka. agak2 teruk tu, aku ketuk je ngan apa2 and move balik ke tempat asal:)

semalam aku balik dari Jengka ke Seremban. Babah anta aku ke kdai akuarium di Bandar Pusat utk pindahkan mereka dalam plastik berisi oksigen sbb tumpah2 da air dia dlm kereta;) haha~

thanks babah! uh,takda nama la ikan aku ni:) aku hya pgl dia baby ikan yg comel2:) haha~