Tuesday, June 16, 2009

Singapore :)




 
INDAH. . saat seperti daku harap ia berulang lagi.  teman-teman lama, lama telah ku tinggalkan.. rindu terbuku di hati selama ini kini telah ku lepaskan..Jannah, Ibu Sg dan Bonda serta yg lain , Najah rindu kamu smua..Kamu disana lah membina semangat baru utk Najah menuju jalan Allah..Najah hya insan yg biasa yang byk melakukan kesalahan dan tak pernah terlepas membuat kesalahan..

Najah rindu akan adik2, suara2 yang ceria bila Najah tiba disana.. Sambutan mereka sangat Najah gembira terhadap Najah.. Jannah, kak Najah rindu adik sgt2. Kak Najah harap Kak Najah dpt berjumpa dengan adik di lain masa..

Telah lama ku tinggalkan Kota Singa itu.. Kini ku hadir dengan perubahan yg sangat2 drastik dan canggih.  Anggur dan karipap sebesar lengan tidak Najah lupakan.  Solat berjemaah di Masjid yg sebyak 69 buah di sana, Alhamdulillah telah Najah jejak kan kaki utk menjadi saksi utk Najah di Padang Masyar.  Tidak cukup pada Najah jika Ibadah tidak ada di dalam jiwa.

Benar kata Busu dan Aunty.. Anggota kita menjadi saksi di sana Ia yg berkata-kata..  Najah lemah tanpa Al-Quran.. Najah ingin buktikan yg Najah boleh berubah.. Doakan lah utk Najah.. 

Hadirnya Najah ke sana, bertukar menjadi satu semangat utk berubah.. Remaja-remaja di zaman kini ramai yg terpesong akidah mereka. Najah pernah juga terjebak tapi Najah masih di landasan yang benar demi menjaga MARUAH keluarga dan Islam..al maklumlah, manusia tidak lari dari membuat kesalahan. 

Ibu-Ibu , anda telah banyak membantu Najah. Alhamdulillah.  Baru-baru ni Najah diberi peluang utk menangis dan sujud syukur atas pemberianNya terhadap Najah.  Najah ingin berubah, itu azam Najah. Disana, Najah tak sangka yg Najah, Nisa' dan Jannah bertemu semula.. Najah sukakan gadis2 disana berpakaian sopan menutup aurat. Najah sangat berbesar hajat utk melihat anak2 gadis kota di sana bergitu..  Aurat hya utk muhrim kita:)

3 hari di sana, tidak cukup utk Najah, Najah faham tapi Ibu janji dengan Najah akan lepaskan Najah bersama Nisa' utk ke sana Insyaallah dalam hujung tahun ini.  Tunggu kehadiran Najah ya:)  salam alaiik, NAJAH.